Poradnia

Poradnia jest placówką oświatową, która świadczy usługi dla dzieci i młodzieży ze szkół oraz przedszkoli mających siedzibę na terenie Powiatu Żyrardowskiego.

Korzystanie z usług poradni jest nieodpłatne i nie wymaga skierowań. Dzieci i młodzież zgłaszane są do poradni wyłącznie przez rodziców lub prawnych opiekunów, którzy decydują o przebiegu postępowania diagnostycznego i wnioskują o wydanie opinii lub orzeczenia.

 

Oferta
  • Terapia logopedyczna
    (Informacji udzielają i kwalifikują na zajęcia osoby diagnozujące dziecko w poradni).
  • Terapia pedagogiczna
    (Informacji udzielają i kwalifikują na zajęcia osoby diagnozujące dziecko w poradni).
  • Terapia psychologiczna
    (Informacji udzielają i kwalifikują na zajęcia osoby diagnozujące dziecko w poradni).
  • Poradnictwo zawodowe
    • Porady indywidualne w Poradni
    • Testy APIS – Z dla uczniów z II klas Liceum Ogólnokształcącego
  • Badania Przesiewowe Wzroku, Słuchu i Mowy Platformą Zmysłów
  • Logopedyczne Badania Przesiewowe w grupach  5 i 6 latków
  • Trening Umiejętności Społecznych 
  • Zajęcia dla dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym ( Informacji udziela i kwalifikuje na zajęcia Ewa Gręda).
  • Program Profilaktyczny UNPLUGGED (Informacji udziela i kwalifikuje na zajęcia Agnieszka Łęczycka – Niewiadomska)
 
Dla rodziców
  1. Udzielanie indywidualnych porad, konsultacji, informacji na terenie Poradni w sprawach:
    • zaburzeń rozwojowych i emocjonalnych
    • rozwoju i zaburzeń mowy
  2. Warsztaty dla rodziców, pogadanki, prelekcje
  3. Pomoc w zakresie przezwyciężania trudności wychowawczych
  4. Warsztaty rozwijające kompetencje wychowawcze ,, Szkoła dla rodziców i wychowawców” (Informacji udziela psycholog Agnieszka Łęczycka – Niewiadomska i sekretariat)
Dla pedagogów i nauczycieli
  1. Konsultacje na terenie Poradni
  2. Udział w posiedzeniach Rad Pedagogicznych
  3. Spotkania szkoleniowe
  4. Konsultacje z nauczycielami dzieci objętych pomocą terapeutyczną na terenie Poradni
  5. Warsztaty psychoedukacyjne dla nauczycieli rozwijające umiejętności w zakresie pracy z uczniem
  6. Interwencje w sytuacjach kryzysowych. Udział w spotkaniach na terenie szkół w celu rozwiązywania trudnych sytuacji wychowawczych z udziałem rodziców, psychologa, pedagoga, wychowawcy i dyrektora
  7. Mediacje
  8. Koordynacja z ramienia IMiD programów z zakresu profilaktyki antytytoniowej.